سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کوثر...

ام المومنین...

1.حضرت خدیجه-علیها السلام- از لحاظ نسب از همه زنان پیغمبر-صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله‏ وسلم-به پیغمبر نزدیک‏تر است.

2.ایشان در دوران جوانی با تشکیل کاروان‏های تجاری به کسب درآمد پرداختند.لقب «بانوی بانوان قریش» که در آن زمان به وی داده شد، نشان دهنده جایگاه ایشان در میان مردم است.

3.حضرت خدیجه-علیها السلام-نخستین زنی بود که به پیامبری حضرت محمد-صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله و سلم-ایمان آورد و اولین بانویی بود که همراه امام علی-علیه‏ السلام-با پیامبر به نماز ایستاد.

4.حمایت‏های مالی،روحی،عاطفی از حضرت محمد-صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله و سلم-تصدیق و تأیید پیامبر در روزگاری که هیچ کس تأییدش نمی‏کرد و یاری ایشان در برابر آزار مشرکان، گوشه ‏هایی از خدمات ارزشمند ایشان است.

5.پیامبر در مورد ایشان میفرمایند:«...هرگز همسری بهتر از او نصیب من نشده است.خدیجه هنگامی به من ایمان آورد که همه مردم در کفر و شرک به سر می‏بردند.او ثروت خود را در سخت‏ ترین لحظات در اختیار من گذاشت. خدا از او فرزندانی نصیبم کرد که به دیگر همسرانم نداد».

6.حضرت خدیجه-سلام الله علیها- در سن 65 سالگی در ماه رمضان سال دهم بعثت و خارج ازشعب ابوطالب,وفات کردند.پیغمبر ایشان را در «حجون» دفن کرده و خود,ایشان را در قبر گذاشتند.

7.قسمتی از شعری که ایشان برای پیامبر سرودند:«...اگر تمام نعمتهای دنیا از آن من باشد و ملک و مملکت کسراها و پادشاهان را داشته باشم،در نظرم هیچ ارزش ندار...زمانی که چشم‏م به چشم تو نیافتند...»

8.منبع:موسسه ترویج فرهنگ قرآنی



[ یادداشت ثابت - یکشنبه 92/4/24 ] [ 4:31 عصر ] [ ] نظر